Weekje stage + bezoek van mijn moeder :)! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Linda Paine - WaarBenJij.nu Weekje stage + bezoek van mijn moeder :)! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Linda Paine - WaarBenJij.nu

Weekje stage + bezoek van mijn moeder :)!

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 April 2014 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Hola iedereen,

Het is inmiddels weer even geleden dat ik een verslag heb getypt, dus bij deze komt er weer een :)!

Vorige week heb ik vaak alleen bloed mogen afnemen en infuusnaalden inbrengen, dit is erg leuk om te doen en stiekem vind ik dat ook het leukste om te doen. Lekker prikken hahahha :P!

Ik heb ook een vrouwelijke patiënt moeten prikken. Zij is dementerend en haar andere infuusnaald zat niet meer goed, dus moest er een nieuwe geprikt worden.
Mijn collega liet mij m'n gang gaan, bleef er uiteraard wel bij, want die vrouw protesteerde aardig!
Mijn collega hield beide armen vast en ik kon mijn gang gaan. Ik had net de naald er een stukje inzetten toen de vrouw begon te schreeuwen en haar arm wilde wegtrekken, maar goed dat mijn collega haar arm goed vast had, want het naaldje schoot er bijna weer uit.
Gelukkig zat hij in één keer goed, daar was ik erg trots op! Nadat we klaar waren bij deze patiënte vertelde mij collega mij dat die vrouw heel erg moeilijk te prikken is en dat ze het erg knap van mij vond, dat het mij wel in één keer lukte. Toen was ik helemaal trots op mijzelf :)!

Verder had ik nog een patiënt die moeilijk te prikken was en ook dit lukte mij in één keer. Ik ben erg blij dat ik tot nu toe alle 'moeilijk' prikkende mensen in één keer goed heb geprikt. Hier ben ik stiekem ook wel trots op!

Verder mocht ik van mijn collega, die mij tot 2 weken geleden niet eens vertrouwde met bloedsuikers prikken en insuline injecteren, zelfstandig bloed afnemen bij 2 patiënten.
Ik was hier dan ook verbaasd over! Bij de ene patiënt was ik iets te lang gebleven om te kletsen. Ik liep de kamer uit en mijn andere patiënt werd al door een collega meegenomen voor een scan. Mijn collega kwam snel terug met de patiënt en ik moest 'even snel' bij die patiënt bloed afnemen. Ik dacht dat het niet zou lukken door de druk en haast die erachter zaten, maar zelfs dit ging in één keer goed. Mijn collega zei 'goed zo', vond ik wel grappig om te horen, hij heeft namelijk familie in Nederland wonen, maar je verwacht niet dat een collega iets in het Nederlands kan zeggen.

En vandaag precies een week geleden kwam mijn lieve moeder eindelijk op bezoek! Wat heb ik daar naar uitgekeken zeg.
Wij hebben echt een TOP week gehad samen. Benidorm was mijn moeders allereerste vakantie met een vriendin en nu was ze er weer.
Zondag gelijk Benidorm in gegaan, maandag weer Benidorm in gegaan, maar nu een rondvaart gemaakt in een boot naar Isla de Benidorm, dat is een klein eilandje voor de kust van Benidorm. Daar hebben we het eiland beklommen tussen allemaal broedende en schreeuwende zeemeeuwen, die moest je wegjagen door met een pet te zwaaien, dus ik liep de hele tijd met een pet te zwaaien. Maar alsnog hadden ze 'de pik' op ons, kwamen ze heel laag overvliegen en probeerde ze te pikken, wat een lol hadden mijn moeder en ik.
Daarna naar het platform van Benidorm en het kerkje bezocht.
Dinsdag zijn we met een tourbus Benidorm, Albir en Altea doorgereden en hebben we geslapen en geluierd op de twee stranden van Benidorm, het was echt heeeerlijk weer die dag.
Woensdag zijn we naar Alicante gegaan en hebben we een ruïne van een kasteel beklommen, super mooi uitzicht. En we zijn Alicante doorgelopen door allemaal kleine, rustige straatjes. Ook toen hadden we heerlijk weer!
Donderdag was het alweer de laatste dag dat mijn moeder hier was en hebben we een bezoek gebracht aan het ziekenhuis waar ik stage loop. Voorgesteld aan mijn collega's en de tolk. Allemaal vonden ze het erg leuk om mijn moeder te zien en andersom vond mijn moeder het ook leuk om mijn collega's en het ziekenhuis te zien.
Daarna hebben we gelunched, zijn naar het vliegveld van Alicante gegaan en hebben we afscheid van elkaar genomen.
Het waren echt een paar TOPdagen.

Vrijdag had ik stage, was een drukke dag met veel operaties en ontslagen, maar dat is juist leuk.
Na stage thuis gekomen en daarna door naar de 3 Limburgers. Deze 3 meiden gingen alweer naar huis, dat is echt super jammer. Het waren 3 hele leuke meiden, maar gelukkig bestaat er zoiets als Whatsapp of Facebook, dus kunnen we gewoon contact houden :)!

's Middags hoorde ik ineens van mijn vader dat hij mij komt bezoeken over minder als 2 weken. Net afscheid genomen van mijn moeder en dan komt mijn vader op bezoek :D! Weer iets super leuks om naar uit te kijken.

Aankomende week zit ik al op de helft van mijn tijd hier.
De tijd gaat echt heel snel, maar ik heb het dan tot nu toe ook erg naar mijn zin! Stage gaat goed, het weer is heerlijk, de medestudenten zijn allemaal aardig en tussendoor nog leuke uitstapjes maken.
Het leven is hier allemaal wat rustiger geworden. Ik heb het alsnog druk met huiswerk. Maar de Spanjaarden zijn heel erg 'tranquilo' rustig. Alles op het gemakje en ik ben zo langzaamaan ook aan het worden. Het is in ieder geval veel beter als altijd het drukke en doorgaan en niet stoppen van Nederland.

Ik heb het in ieder geval heel erg naar mijn zin en ik zorg snel weer voor een nieuw verslag!

Saludos Linda.

  • 14 April 2014 - 10:17

    Hennie Hoefakker.:

    Leuk om te lezen dat het leven daar lekker verloopt na een paar dagen met je moeder nu weer werken maar dat is voor jou geen straf je kan het en je doet het maar geweldig.
    binnenkort dus je vader op bezoek en daarna kan je eigenlijk langzaam alweer aftellen dus geniet nog maar even van al het mooi, s daar.
    groet hennie en betty

  • 14 April 2014 - 16:11

    Linda Paine:

    Hallo Hennie en Betty :)!

    Dank jullie wel, ik vind het fijn mijn verhaal lekker op te schrijven en dus ook fijn dat jullie het leuk vinden om te lezen :D!

    Haha, het werken is zeker geen straf! Vandaag alweer complimenten gekregen van een patiënte en haar man! Dat kan ik niet als een straf zien hahah!

    Ik vind het ook leuk dat mijn vader op bezoek komt en dan is het zeker snel aftellen!

    Ik geniet er zeker van en ga de aankomende periode maar extra genieten van het heerlijke weer en alle leuke dingen die mij hopelijk tegemoet komen :)!

    Groetjes aan iedereen van mij :D!

  • 17 April 2014 - 08:12

    Margreet:

    Leuk verslag ,wat gaat de tijd al weer hard dat je nu al op de helft zit
    Zo te lezen heb je al heel veel geleerd in het Z-H ,geniet van deze tijd !
    Doe je vader de groeten van ons en ga vooral leuke dingen doen.
    Groetjes Margreet en Rien.

  • 17 April 2014 - 18:29

    Linda Paine:

    Hallo Tante Margreet en Ome Rien,

    Dank jullie wel :)!

    En de tijd gaat zeker hard, toen ik hier net was, had ik nooit gedacht dat de tijd zo snel zou gaan!

    Ik heb al zeker veel geleerd en hoop in die paar weken nog meer te leren :)! Ik geniet er zeker van ja :D!

    Ik doe mijn vader de groeten, wij gaan er een gezellig tijd van maken samen :D!

    Groetjes Linda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Stage in Spanje :)!

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 3054

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Stage in Spanje

Landen bezocht: