Bezoek van mijn vader + nieuwe afdeling op stage. - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Linda Paine - WaarBenJij.nu Bezoek van mijn vader + nieuwe afdeling op stage. - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Linda Paine - WaarBenJij.nu

Bezoek van mijn vader + nieuwe afdeling op stage.

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Mei 2014 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Hoi iedereen,

Het werd weer eens tijd dat ik iets ging schrijven, dus bij deze :)!.

Maandag 22 april kwam mijn lieve vader op bezoek :D!
Samen gezellig geluncht bij een tentje in Benidorm en ik mocht in het hotel slapen, was een mooi hotel :)!

Dinsdag 23 april: mijn vader vertrok voor een paar dagen naar Madrid en ik mocht beginnen op een nieuwe afdeling op stage.
Ik zou eigenlijk op de Urgencias stage gaan lopen, maar dit liep iets anders, dus ik mocht naar afdeling 5. Dit is een afdeling met pasgeboren baby's en er liggen voornamelijk Noren die van alles mankeren. Deze afdeling is ook speciaal voor de Noren, maar af en toe liggen er Spanjaarden, Engelsen en een enkeling is Nederlands.
Erg wennen dus, aangezien op mijn vorige afdeling alleen maar Engelsen en Nederlanders lagen.

Mijn eerste dag was dus dinsdag de 23e. Ik zag hoe er bij 2 baby's bloed werd afgenomen in het handje, vond dat erg bijzonder om te zien.
Mijn collega vroeg, als het baby'tje goede aders zou hebben, of ik bloed zou willen afnemen bij hem/haar.
Ik zeg daar natuurlijk geen nee tegen, had dit nog nooit gedaan en vaak als ik tegen iets ja zeg, gebeurt het niet meer.
Maar toen kwam er een klein, lief meisje die goede aders had en toen heb ik gelijk op mijn eerste dag bloed mogen afnemen bij een baby.
Zoiets heb ik op school nog niet geoefend, geen lesstof over gehad en op die 2x na, nog nooit gezien.
Het was erg spannend, maar het ging helemaal goed en daar ben ik heel trots op :D! Die baby huilde zelfs niet, en toen ik vroeg hoe dat kon, want die andere baby's krijsden voor het leven, zeiden beide collega's dat het kwam omdat ik het zo goed had gedaan, haha :D!

De woensdag en donderdag waren erg rustige dagen op de afdeling, hierdoor miste ik mijn oude afdeling heel erg, dat was namelijk zo'n leuke afdeling.
Gelukkig werk ik vaak met collega's van mijn oude afdeling en ook mijn nieuwe collega's zijn super :)!.

Donderdag 24 april kwam mijn vader weer terug en na stage ben ik naar hem toegegaan.
Ik had de vrijdag vrij gevraagd en vrij gekregen, zodat ik lekker van donderdagavond tot en met zondag leuke dingen kon doen met mijn vader :)!
Wij hebben hele leuke dingen gedaan:
Oud en nieuw Benidorm ingeweest en bekeken, heeeeerlijke tapas gegeten in oud Benidorm, het kerkje van Benidorm bekeken en het platform, mijn stage laten zien en mijn vader aan mijn collega's voorgesteld, meegegaan met de tourbus door Altea en Albir met al hun 'historische' weetjes, Benidorm en alles eromheen heeft echt NIETS historisch!, mijn appartement laten zien, heeeerlijk bij de Indian gegeten in Benidorm dat was echt genieten, gemidget-golfed, lekker gezwommen in het zwembad bij het hotel, ik sliep namelijk met mijn vader in een hotel in Benidorm en verder gewoon lekker gekletst, want dat werd weleens weer tijd na 8 weken :P!
En toen was het helaas weer tijd om afscheid te nemen, het was zóóó gezellig, maar gelukkig over ongeveer 4 weken kom ik alweer naar huis toe, dus dan zien we elkaar weer :)!

Vorige week maar 4 dagen hoeven werken, i.v.m. De Dag van de Arbeid.
Vorige week was ik bij een patiënt bezig met zijn infuus en toen werd ik door een collega geroepen dat ik moest komen van de tolk Martina.
Ik liep naar buiten en zag Martina staan met een ernstig gezicht en een brief in haar handen.
Ik schrok mij kapot, totdat ik goed keek en de brief las. Het was een e-mail dat zij had uitgeprint. Die e-mail was van een patiënt die had gemaild over hoe goed en lief ik ben geweest voor die patiënt en haar man en wilde op deze manier haar blijk van waardering laten zien. Dit heeft zij dus naar het ziekenhuis gemaild, zij had gezegd dat ze een mail zou sturen, maar meestal komt daar niets van!
Wel heel fijn om zo complimentjes te ontvangen :)!

Zowel vorige week als deze week een baby'tje gehad die er ernstig aan toe was, beide baby's hadden moeite met ademen. 1 baby is uiteindelijk naar een ander ziekenhuis overgebracht, maar gelukkig gaat het met beide baby's goed, liggen ze niet meer in de couveuse, liggen ze niet aan machines en gaat het ademen gewoon goed :)!

Vrijdagavond zijn we met een aantal studenten uit eten geweest als afscheidsdiner van Sterre en Simone. Dit zijn twee lieve meiden die helaas weer terug naar Nederland zijn!

Verder krijg ik nog steeds erg vaak complimenten, van zowel patiënten als collega's.
Collega's blijven aan mij vragen of ik daar kom werken als ik klaar ben met mijn studie haha :P!

Als het goed is loop ik volgende week nog stage op mijn huidige afdeling. Die week erna ga ik voor een week stage lopen op de Urgencias (spoedeisende hulp), die week erna mee met de ambulance en operaties kijken en die week erna zit ik al in mijn laatste week. Eigenlijk zou ik vrij hebben van 30 mei tot en met 5 juni, maar ik heb gekozen om de laatste week nog 2 dagen stage te lopen, want dan kan ik afscheid gaan nemen van al mijn lieve collega's :D!

Weer genoeg meegemaakt en dit was het voor nu :)!

Hasta proxima semana (tot volgende week),
Saludos Linda.

  • 07 Mei 2014 - 12:24

    Sharon:

    Jeetje Lin wat maak je toch allemaal weer mee!!
    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je daar allemaal al mag doen,
    volgensmij is deze stage en ervaring een hele goede keuze geweest omdat je hier zoveel
    mag doen en leren (Ik weet niet of dat in Nederland had gemogen met al die regeltjes :p)
    En ook superleuk om te horen dat ze je terug willen hebben als je klaar bent met je studie!! :D
    Succes Lin!!

    Dikke kus shari

  • 07 Mei 2014 - 19:47

    Linda Paine:

    Haha, ja ik maak heel wat mee hier hoor hahaha :P!

    Ik mag hier super veel doen wat inderdaad niet in Nederland mag. Met al die protocollen in NL!

    Het is echt super gaaf om allemaal te mogen doen :)!

    Haha ja, ze blijven maar zeggen dat ik daar moet komen werken en moet blijven enz. Echt heel leuk :D!

    Dankjewel Shar!

    Dikke kus terug :D! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Stage in Spanje :)!

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 3052

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Stage in Spanje

Landen bezocht: