Eindelijk in Spanje :)! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Linda Paine - WaarBenJij.nu Eindelijk in Spanje :)! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Linda Paine - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Spanje :)!

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Februari 2014 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Hola chicos y chicas.

Gisteren 25-02 was dan eindelijk de dag dat ik samen met mijn klasgenoot Talitha richting Spanje ben vertrokken.

Zoals veel mensen weten ga ik stage lopen in Spanje.

Gisteren kwamen wij na een vlucht van 2,5 uur aan op het vliegveld van Alicante. Je kon al gelijk voelen hoe lekker weer het was. Wat een verschil was dat met het Nederlandse weer.
We werden opgehaald op het vliegveld door Laura en Evert. Zij zijn van het bemiddelingsbedrijf Estudiantes Costa Blanca.

Na een rit van ongeveer een half uur á drie kwartier, door de mooie bergen van Spanje, kwamen wij aan bij het appartement.
Gelijk hebben we kennis gemaakt met een medestudent, die tegenover ons woont, Jordy. En in het appartement met onze huisgenoot Jolissa, waar wij de komende 3,5 maand mee samen wonen.

Eerst wat papieren doorgenomen met Laura, geluncht en daarna hebben Jolissa en Jordy ons meegenomen naar Albir.
Albir is een plaats die ongeveer 15 minuten met de bus rijden is.
Gelijk zijn we met z'n allen naar het strand gelopen, een strand met allemaal grote, ronde stenen. Wat was het lekker weer!! En natuurlijk allemaal foto's gemaakt :)!
Na het strand gingen we door naar een Nederlandse snackbar, even een patatje eten.
Ook moesten er nog boodschappen gedaan worden, dus dat maar ook gelijk gedaan!
Gisteren was het al 22 graden, heerlijk, lekker genieten!
Het is best wennen om hier in Spanje te zitten. Het is heerlijk weer, veel mensen spreken Nederlands of Engels en af en toe wat Spaans tussendoor.
En het klopt wat er wordt gezegd, de Spanjaarden vertikken het om Engels te spreken. Dan begrijpen wij elkaar maar niet!
Gisteravond lekker taco's gegeten, met een salade erbij.
's avonds kwamen 2 andere studenten langs, Sterre en Simone. Ook met hun gelijk kennis gemaakt.

Vandaag besloten Talitha en ik naar Benidorm te gaan. Ook Benidorm is maar 15 minuten met de bus! En je betaald hier maar €1,50 voor een buskaartje. Al moet je maar 1 halte of je moet 10 haltes met de bus, je betaald standaard €1,50 voor een kaartje.
Wij hebben gelijk gekeken waar onze stage plek ligt. Morgen hebben wij namelijk een introductiegesprek.

Vandaag was het 25 graden, dus zijn wij ook maar gelijk het strand van Benidorm op gegaan. Lekker met blote voeten door het warme zand. Het water is helaas nog wel heel erg koud, maar het zand was warm, dat is in ieder geval al een goed begin!
Na Benidorm zijn we een aantal supermarkten binnen gegaan, terug naar het appartement, boodschappen lijstje gemaakt en weer terug naar de supermarkt voor de boodschappen.
Vandaag stonden erwtjes, gemarineerde kippenvleugeltjes en aardappel schijfjes uit de oven op het menu! Dit was erg lekker!

Morgen hebben Talitha en ik onze introductiegesprek in het ziekenhuis. Hier hoeven wij pas om 10:00 te zijn en daarna hebben wij de hele dag nog om leuke dingen te doen!

Al met al heb ik het tot nu toe erg naar mijn zin :)! Ik probeer minstens 1x in de week een leuk verslag te schrijven en ook foto's erbij te plaatsen :)!

Saludos Linda.

• 26 Februari 2014 - 22:31

Jennifer Paine:

Heeee Linnie! Leuk verhaaltje :D je moet inderdaad blijven schrijven hoor, dan blijven we naast het Skypen op de hoogte. En inderdaad veel jaloersmakende foto's maken zodat wij lekker kunnen meegenieten. Slaap lekker tijdens je 2e nachtje in Spanje en we spreken elkaar snel! Love you!! Xxx

• 26 Februari 2014 - 22:38

Linda Paine:

Heeee poepsie! Dankjewel hihi :)! We moeten inderdaad maar snel even skypen :)! Haha, die foto's ga ik er inderdaad binnenkort opzetten! We spreken elkaar snel :D! Love you too <3! xxxxxxx

• 26 Februari 2014 - 22:52

Mick Paine:

Hi poepie, het klinkt allemaal leuk, lekker weer, veel tijd voor jezelf nu. Geniet ervan, het is voorbij voor dat je het weet. Kusjes, Papa xxxx

• 26 Februari 2014 - 22:57

Linda Paine:

Heeee poepiee! Ja, tot nu toe is het ook allemaal zeker leuk! En gelukkig nog wel veel tijd voor onszelf!
    Dankjewel, ik ga er zeker van genieten :)! Tot snel op skype! xxxxx Love you <3!

• 26 Februari 2014 - 22:57

• 26 Februari 2014 - 23:25

Marjo:

Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Ik ben het met "poepie" eens: goed genieten want de tijd vliegt om!
    Kus Marjo xxx

• 27 Februari 2014 - 19:26

Sharon:

Lin wat klinkt dat goed zeg!! Al wat mensen ontmoet, en de eerste dingetjes al ontdekt! Ben heel benieuwd hoe je het gaat hebben daar, en naar al je komende reisverhalen!! :D En naar wat Jen natuurlijk al zegt, jaloersmakende foto's!! Superveel plezier daar en maak er een geweldige tijd van!! Kuuuuuss Sharonkie

• 02 Maart 2014 - 22:33

Heeeee Tante Marjo :)!

Dankje :)! Ik ga er zekers goed van genieten!
    xxxxxx Linda.

• 02 Maart 2014 - 22:35

Heeee Sharonkie haha :)!

Ik probeer zoveel mogelijk op Facebook of hier te zetten met allemaal jaloers makende foto's erbij hahaha :P!

Ik ga er zeker een geweldige tijd van proberen te maken :D!

Kussssssssss Lindakie