Eerste week stage. - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Linda Paine - WaarBenJij.nu Eerste week stage. - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Linda Paine - WaarBenJij.nu

Eerste week stage.

Door: Ikzelf

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Maart 2014 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Hello peeps,

Zo, inmiddels zijn we bijna 2 weken verder sinds de laatste keer dat ik heb geschreven.

Ik begin gewoon vanaf het begin.

In de eerste week dat ik hier ben aangekomen, heb ik veel gezien en gedaan met Talitha (klasgenoot).
Wij zijn onder andere naar het strand van Benidorm gegaan, hebben een heel eind het dorp ingelopen en hebben samen met een groep van totaal 8 personen, de berg in Albir (plaats hier verderop) beklommen. Dit was heenweg iets meer als één uur lopen en terugweg iets korter. Helaas heb ik de top niet gehaald, maar toch ben ik trots op mijzelf hoever ik ben gekomen! En het uitzicht was zoiezo fantastisch om te zien.

Vrijdag de 28e hadden we een welkomstborrel met alle studenten die hier stage lopen. Dit was een hele gezellig avond en zo hebben we een heleboel leuke, nieuwe mensen leren kennen.
De zaterdag hebben we de berg beklommen en de zondag hebben we er een rustige dag van gemaakt.

Maandag 3 maart was de introductiedag, rondleiding en we kregen twee pakken van het ziekenhuis. Ik heb de afdeling gezien waar ik stage zou komen te lopen en de volgende dag 4 maart was mijn eerste stage dag.

Ik vond het erg spannend, kreeg zenuwen, werd gespannen, miste mijn familie (heimwee naar huis), de verwarming stond op 32 graden op de afdeling, vreemd land, vreemde mensen, alles vreemd, ook doen ze hier niet aan pauzes, dus we werken van 08:00 tot 15:00 en ik moet dus echt zelf tussendoor aangeven als ik honger heb dat ik wil eten, anders werken we tot half 12 en dan mag je pas iets snel naar binnen werken. Hierdoor werd het mij denk ik allemaal teveel dat ik op het randje zat van flauwvallen.
Gelukkig waren mijn collega's erg lief en behulpzaam. Ze kwamen allemaal aanrennen met 4 koude, natte verbanden, die wikkelden zij om mijn polsen, stopten er 1 achter in mijn nek en 1 voor mijn voorhoofd. Ze deden een bloedsuiker test, hadden mijn bloeddruk, pols en saturatie gemeten(zuurstof in het bloed), alles was verder goed en ik kwam zelf tot de conclusie dat ik mij te druk over alles heb zitten maken, daardoor was mijn hartslag wel veel te hoog. Uiteindelijk na 45 minuten zo te hebben gezeten stuurden ze mij naar huis. Ik vond het aan de ene kant heel erg, ik had niets liever gewild dan de dag af te maken, maar aan de andere kant vond ik het heel fijn dat mijn collega's zich zo goed over mij ontfermden en dat ik naar huis mocht gaan.
De bus rijdt om de 15 minuten en hoor ik binnen 20 minuten vanaf stage thuis te zijn. Op deze dag deed ik er helaas bijna 2 uur over. Dit kwam doordat de bussen te vol waren, waardoor de bussen niet stoppen. Gelukkig heb ik de rest van de dag uit kunnen rusten en liggen slapen.

De volgende paar dagen voelde ik mij alsnog niet heel goed, maar dit kwam ook doordat de verwarming elke dag op 32 graden staat. Gelukkig waren mijn collega's erg lief.
Ik heb al heel veel mogen doen op deze afdeling:
-bloedsuikers prikken,
-bloeddruk met de hand meten,
-medicatie klaarzetten voor de hele dag en de volgende ochtend,
-infuuszakken aan- en afkoppelen,
-mannen katheter verwijderd,
-infuusnaalden verwijderen,
-geassisteerd bij meerdere wonden verzorgen,
-patiënten met ontslag laten gaan,
-infuusverbandjes verschonen,
-tolken voor de Nederlandse en Engelse patiënten (veel van de collega's verstaan en spreken geen Engels en de patiënten geen Spaans, dus met handen en voeten werk kom ik er wel ;)).

Ik werd door een Nederlandse patiënt een engel genoemd, haha. Dit kwam omdat hij niemand verder verstond in het ziekenhuis en het heel fijn vond dat ik er ineens was. Ook vandaag toen hij met ontslag ging, vertelde zijn vrouw dat hij heel erg blij was dat hij mij had! Dit heb ik overigens van meerdere Nederlandse en Engelse patiënten gehoord (niet arrogant bedoeld :P!)
Ik vind het ook fijn om af en toe 'gewoon' Nederlands te kunnen spreken, want dan verstaat iedereen je en wordt je goed begrepen.
Zoiezo doe ik mijn best om Spaans te spreken en de meeste collega's doen ook erg hun best om Engels te spreken, dit maakt het allemaal een stuk makkelijker en fijner!

Talitha en ik hebben onze vrije zaterdagen omgedoopt tot een sightseeing/doe dag. Wij moeten namelijk allebei 5 dagen in de week stage lopen, hierdoor hebben wij in het weekend vrij. Zondag houden we voor huiswerk of gewoon een rustige dag en de zaterdag gaan we leuke dingen in de beurt bezoeken.

Afgelopen zaterdag zijn Talitha en ik een heel groot deel van Benidorm door gewandeld. Het was super mooi, met een prachtig uitzicht. Wij zijn naar het oude visserdorpje in Benidorm gelopen. Het was prachtig weer, 23 graden, volop zon en af en toe een heerlijk briesje.
Al met al heb ik er erg van genoten!

Gisteren zijn we met Talitha, Jolissa (huisgenoot) en ik voor de verjaardag van Talitha's opa uit eten geweest bij de Pizza4u in het dorp. Dit was echt heerlijk en heel erg gezellig.

Gisteren ging Talitha douchen en ik skypen met mijn vader en stiefmoeder, toen ik ineens een gaslucht rook, gelijk raam open gezet in de keuken, gasfles uitgezet en deur van de keuken dicht. Morgen komen ze er gelukkig naar kijken, want zo hebben wij geen warm water om af te wassen of te douchen en kunnen we ook niet koken! Vandaag dus maar een kant-en-klare maaltijd in de oven gedaan, wat overigens ook erg lekker was, maar wat ik niet elke dag zou willen eten ;)!

Al met al heb ik het heel erg naar mijn zin hier en geniet ik volop van de leuke dingen, sightseeing en stage dagen!

Tot snel dan maar weer :D!

Hasta luego,

saludos Linda.


  • 10 Maart 2014 - 22:14

    Je Liefste Zus:

    Lieffie! Ik wilde even laten weten dat ik super trots op je ben!! Je doet het hartstikke goed daar en ondanks (kleine) tegenslagen ga je gewoon door, echt super! Ga zo door; doe je best op stage en geniet onwijs van deze tijd.

    Love you kipje!

  • 10 Maart 2014 - 22:44

    Annemiek:

    Linn!!
    Als eerste vind ik het echt leuk steeds zo'n verslag, voelt net of ik er een beetje bij ben ;)
    Gelukkig gaat alles goed en mocht je al super veel doen! Pas je wel op dat je niet te druk doet ;) lekker veel dextro nemen ^^ Hier in NL is het de laatste twee dagen ook super lekker weer, lekker buiten in het zonnetje gezeten (: Helaas hebben bij niet zulk mooi uitzicht en bergen om over te lopen ;P Maar er moet dan ook verschil zijn ;) Heel Veel succes verder! het gaat volgensmij helemaaal goed komen (: super veel plezier hé !! Ik kijk al uit naar je volgende berichtje !
    xxxxxxxxxx

  • 10 Maart 2014 - 22:57

    Hennie Hoefakker.:

    Zo dame je maakt zo te lezen heel wat mee, leuk dat verslag daarvan te lezen.
    heel veel plezier en mooie momenten daar en geniet ondanks dat je er ook nog veel bij moet werken
    de tijd gaat vanzelf telkens sneller en voor dat je het weet is dit grote avontuur weer voorbij.
    groetjes hennie en betty hoefakker

  • 10 Maart 2014 - 23:15

    Sharonkie:

    Lin!!
    Zo leuk om te lezen allemaal, Ik blijf je volgen hoor!
    Wat klinkt dat allemaal al zo professioneel wat je mag doen, heel cool!
    Volgensmij maak je ook van alles mee en komt er veel op je af, uiteindelijk wordt het leven daar allemaal normaal en dagelijkse kost ;) geniet ervan! :D
    Dikke kus sharie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Stage in Spanje :)!

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 3057

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Stage in Spanje

Landen bezocht: