Tweede week stage - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Linda Paine - WaarBenJij.nu Tweede week stage - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Linda Paine - WaarBenJij.nu

Tweede week stage

Door: Mij

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Maart 2014 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Hi everybody,

Hierbij weer een verslag van de afgelopen week :)!

Afgelopen week heb ik 5 dagen stage gelopen. Maandag t/m vrijdag.

Heb een aantal dagen meegelopen met collega's die wel wat Engels kunnen en de andere dagen met collega's die maar een paar woordjes Engels kunnen. Het is fijn om goed Engels te kunnen communiceren, maar wel een super leuke uitdaging om alleen in het Spaans te moeten communiceren met mijn collega's.

De handelingen en activiteiten die ik de afgelopen week op stage heb mogen doen:
Wat ik inmiddels alleen mag doen en wat dus 'standaard' is:
-Infuusverbanden verschonen,
-Infuusnaalden verwijderen,
-Bloedsuikers prikken,
-Insuline injecteren.

Andere leuke handelingen en activiteiten die ik de afgelopen week heb gedaan:
-Medicatie uitgezet voor de hele dag de volgende ochtend 08:00,
-Medicatie zelfstandig uit 5 ampullen (kleine glazen flesjes met vloeibare medicatie erin) gehaald en in 1 infuuszak gedaan, dit is geen lastige handeling, maar wel leuk dat ik dit al zelfstandig mag doen, zonder toezicht :P!,
-Paracetamol en andere oplosbare medicatie opgelost, in een infuuszak gespoten en aangehangen bij patiënten,
-Neuskatheter verwijderd, (deze zat bij de patiënt in de maag om haar maag leeg te houden, er zat gewoon een urinekatherzak aan met de resterende maaginhoud)
-Een CVC-lijn verwijderd inclusief hechtingen, (dit is een dun slangetje die in een groot bloedvat tussen de schouderbladen en tepellijn of in de hals zit, bij de patiënt waar ik hem heb verwijderd zat hij in zijn hals. Voor mij erg gaaf om te doen, maar voor die patiënt erg pijnlijk!),
-Aggraves verwijderd uit iemands rug. (Dit was de eerste keer dat ik dit deed en het was heel erg gaaf om te doen.).


Verder heb ik nog getolkt voor een aantal patiënten!
Ook leuk, vind ik zelf, vorige week werd ik door een Nederlandse patiënt een engel genoemd! Afgelopen week was een een Noorse patiënt en die noemde mij zijn engel. Vond dat wel leuk om te horen! Hij zei dat hij het heel fijn vond dat ik de tijd voor hem nam en echt naar hem luisterde. Zijn vrouw lag naast hem in het ziekenhuis en die gaf mij ook nog een knuffel en bedankte mij ook voor alles! Vond dat echt super lief :)!

Ook mijn collega's geven veel complimenten. Tu est un bien enfermeria; jij bent een goede verpleegkundige. Ook zeggen ze het in het Engels en moet ik hun nazeggen. Dus over mijzelf zeggen dat ik een goede verpleegkundige ben ;P!
Verder ben ik ook een aantal keren bedankt voor mijn hulp voor de dag, ook erg leuk om te horen!

Gisteren ben ik met Talitha (klasgenoot en huisgenoot) naar La Vila Joyosa geweest. Dit is een klein plaatsje, in de bergen, bij het strand met een Chocoladefabriek :D!
Eerst zijn we naar de Chocoladefabriek Valor geweest, deze fabriek produceert nog steeds chocolade en we gingen een kijkje binnen nemen. Eerst kregen we een video te zien (in het Spaans), daarna gingen we het museumpje in en daarna de fabriek in. En nee, het is niet zo'n fabriek als uit de film 'Sjakie en de Chocoladefabriek' met oompa loompa's. Maar gewoon een fabriek waar gewone echte mensen werken, hahaha :P!
De geur die al buiten hing, heeeeeeeeeeerlijk, lekkere gesmolten, pure chocolade. Binnen een rondleiding gekregen, was overigens 2 minuten en toen stonden we al in de winkel. Dus lekker chocolade gekocht als cadeau voor mijn lieve familie in Nederland :D!

Na de Chocoladefabriek zijn we doorgelopen naar het strand, langs allemaal mooie, fotowaardige straatjes. Gele, blauwe, roze, rode, groene, paarse huizen. Noem een kleur en hij stond erbij. Wat een plaatje was dat! We hebben een heel eind gelopen en toen zijn we terug naar huis gegaan.

Thuis wat gegeten, filmpje gekeken en toen om 01:30 lekker gaan slapen :P! 11:00 ging vanochtend de wekker en toen heb ik de hele dag niets uitgevoerd. De zondag is een echte rustdag/huiswerkdag/wasdag/strijkdag noem het maar op :P!

Volgende week weer een verslag van aankomende week.
Ik heb het hier in ieder geval nog steeds erg naar mijn zin, lekker weer, leuke sightseeing en leuke stage.! Hopelijk blijft dat allemaal zo de resterende weken :D!

Sorry voor diegene die hebben gereageerd onder mijn vorige verslag en waar ik niet meer op heb gereageerd!
Ik zorg ervoor dat ik nu wel reageer ;)! Ik vind het in ieder geval erg leuk de mensen die mijn verslagen lezen en de mensen die reageren. Doet mij erg goed, zo ver van huis ;)!

Buenas tardes :)!

Groetjes Linda.

  • 16 Maart 2014 - 21:55

    Papa:

    Hi poepie, waar blijft mijn chocolaat? :-)
    Ik ben blij dat je gisteren een leuke dag heb gehad. Succes oo je werk morgen ik ga naaf Nanny mirgenavond en heb geen internet daar zoals je weet. Ik ben zaterdag weer terug,
    Love you poepie.
    Papa xxxx

  • 16 Maart 2014 - 22:11

    Linda Paine:

    Hee pap :)! Hahaha, ja voor jou zit er ook een lekkere reep bij hoor :P!.
    Ja, ik heb zeker een leuke dag gehad!
    Dankjewel pap :)! Jij veel plezier bij Nanny, doe maar groetjes, knuffels en kusjes. En uiteraard I love you aan haar!
    Veel plezier en dan gaan we in het weekend wel even skypen!
    Love you too paps!
    Xxxxxxxxxxx <3!.

  • 16 Maart 2014 - 22:50

    Mama:

    Hoi moppie,

    Jaja, ik heb het gevonden en dus gelezen.... Goed van je hoor wat je allemaal moet en mag doen. Ga vooral zo door.

    Leuk om het te lezen....

  • 17 Maart 2014 - 06:45

    Linda Paine:

    Hee mam :),

    Super haha :D!.
    Dankjewel poeps, ik ga zeker zo door!

    Dankjeeeee :)!

    Xxxxxxx Linda. I love you mam <3!.

  • 17 Maart 2014 - 09:32

    Marjo:

    Leuk dat je al zoveel mag doen, dan leer je tenminste veel en gaat de tijd snel!
    En lekker op pad en relaxen in het weekend, goed bezig!!
    Dikke kus, Marjo XXX

  • 17 Maart 2014 - 16:08

    Linda Paine:

    Ja ik ben er ook echt blij mee ja :)! Ik heb al zoveel geleerd in zo'n korte tijd en de tijd gaat steeds sneller ja!
    In het weekend lekker relaxen en sightseeing, haha :D!

    Dikke kus terug xxxxxxx.

  • 17 Maart 2014 - 22:52

    Christopher Aka Gore Geit:

    Hey Lin!

    Leuk om je verslagen te lezen hoor :) Ben blij dat je het naar je zin hebt en dat al die mensen je aardig vinden ondanks dat je ze pijn doet! Geniet er van, en we spreken elkaar snel weer via Skype

    Vi a un cerdo caminando por la calle

    xxx Christopher

  • 18 Maart 2014 - 06:36

    Linda Paine:

    Hee Chris aka gore geit ;P!
    Dankjewel :)!
    Hahahaha ja, ik snap het ook niet hoor :P!
    Ik ga er zeker van genieten en tot op Skype dan :D!

    No lo se ?!

    Xxxxxxxx Linda. Love you Chris <3!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Stage in Spanje :)!

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 3058

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Stage in Spanje

Landen bezocht: